japońska herbata

Japońska herbata

Zdrowa herbata kojarzy nam się z taką, do której dodajemy jakieś składniki typu suszone liście, płatki czy owoce. Jednak każda herbata, nawet ta codzienna wypijana do śniadania czy kolacji może być zdrowa. Bo w wersji bez cukru, syropu malinowego czy innych słodkich dodatków, herbata jest po prostu bardzo zdrowa. Pita w odpowiednich ilościach może dostarczyć nam wielu cennych składników takich jak mikro i makroelementy, flawonoidy oraz witaminy. To wszystko sprawia, że codzienny napój może stać się dla nas istną skarbnicą zdrowia. Pod warunkiem, że wybierzemy herbatę idealną dla siebie, będziemy przestrzegać instrukcji jej zaparzania oraz pić nie więcej niż kilka filiżanek dziennie.

Brzmi to dość skomplikowanie, ale jeśli przyzwyczaimy się do zaparzania codziennej porcji listków, zaopatrzymy się w specjalny sprzęt typu zaparzacz czy czajniczek to przygotowywanie herbaty stanie się dla nas rytuałem i nie będziemy mieli z tym najmniejszego problemu. Wystarczy, że wejdzie nam w nawyk używanie tego typu przedmiotów. Zaparzenie herbaty w specjalnym czajniczku na przykład może być doskonałym pomysłem na to, aby mieć swój ulubiony napój w większej ilości na biurku w pracy. Właściwości herbaty są różne, w zależności od tego, jaki napój wybierzemy możemy cieszyć się dzięki niej zgrabną sylwetką, oczyszczonym z toksyn organizmem czy też odpowiednim poziomem energii do działania. Ważny jest też czas parzenia poszczególnych rodzajów herbaty.

japońska herbata

Zielona herbata krótko zaparzana działa pobudzająco, dłużej – uspokajająco. Czerwona herbata zwana jest „pożeraczem tłuszczu”, gdyż pomaga spalić tłuszcz, ułatwiając jego trawienie z pożywienia. Jeśli więc jemy produkty tłuste, to warto zacząć pić japońską herbatę matcha i zacząć dbanie o szczupłą sylwetkę z tym zdrowym wspomagaczem. Herbata zawiera również składniki antynowotworowe, zapobiegające chorobom układu krwionośnego i cenne witaminy. Dla zdrowia takich kilka filiżanek dziennie ma duże znaczenie. Jeśli w naszej diecie brakuje poszczególnych składników to warto zacząć je uzupełniać w naturalny sposób. Nie sztuką jest bowiem łykać suplementy diety i różnego rodzaju pigułki zawierające całą paletę witamin. Sztuką jest tak skomponować dietę, aby te składniki dostarczane były z pożywienia i jednocześnie dobrze się przyswajały. Suplementy mogą bowiem nie sprawdzać się czasem, gdyż nie wszystkie składniki w nich zawarte są odpowiednio wchłaniane przez nasz organizm.